DB Schenker och Keune förenar krafter för ökad kundnöjdhet


2025-02-21

DB Schenker inleder samarbete med hudvårdsmärket Keune för lager och logistik i Stockholm / Arlandastad.
Bild:DB Schenker
DB Schenker inleder samarbete med hudvårdsmärket Keune för lager och logistik i Stockholm / Arlandastad.


Efter att ha etablerat sig på den nordiska marknaden har Keune sökt efter en logistikpartner med stor erfarenhet. I slutet av 2024 inleddes ett samarbete med DB Schenker som tog ansvar för lager och logistik.


Keune är ett hårvårdsmärke som grundades av forskaren Jan Keune 1922 i Amsterdam. Keune är ett oberoende, familjeägt företag där vetenskap är kärnan i allt de gör. Keune drivs av kvalitet, en stark moralisk kompass och hängivenhet till frisören.

Idag, över 100 år senare, finns Keunes produkter tillgängliga i mer än 85 länder världen över, med det nederländska huvudkontoret fortfarande i centrum för produktion och utveckling. Keune är B Corp-certifierat, vilket visar att företaget uppfyller de högsta standarderna för hållbarhet och socialt ansvar. Keune passar in i DB Schenkers delade lagerlösning där kunder kan dra nytta av effektiviteten hos en 3PL-leverantör och samtidigt växa sin verksamhet. Med lång erfarenhet av implementering har DB Schenker visat sig vara till nytta för Keune i deras verksamhet.

DB Schenker är en av världens ledande logistikleverantörer med cirka 72 700 anställda på 1 850 platser i över 130 länder. Företaget erbjuder landtransport, internationell sjö- och flygfrakt samt konsulttjänster för lager- och logistiklösningar. DB Schenker i Sverige har cirka 4 000 anställda och är representerat på cirka 50 platser.
— Vi är självklart mycket stolta över att ha ett så starkt företag som Keune som partner, säger Håkan Nydén, VD för Contract Logistics, Schenker Logistics.

Keune ser partnerskapet som en möjlighet att växa och leverera bästa möjliga resultat.
— Samarbetet med DB Schenker stärker Keunes förmåga att sömlöst leverera premiumprodukter till vårt professionella nätverk, säger Per Staaf, General Manager Nordics.
— Det ligger i linje med vår strategi att kombinera excellens i produktinnovation med operationell effektivitet, vilket gör det möjligt för oss att sätta nya standarder för kundnöjdhet och hållbara affärsmetoder.


Källa: DB Schenker